Program

Mark Baker - Čas proměn

Novinář Mark Baker měl možnost sledovat poslední roky komunistického režimu, listopadovou revoluci a počátky nového systému zblízka – a zažil věci, které jsou dnes stěží představitelné. V jeho memoárech se setkáme s agenty StB, Allenem Ginsbergem i Václavem Klausem. Zavítáme do výkladních skříní socialistického hospodářství i do kanceláře Viktora Koženého. A znovu prožijeme třeba i vlnu cizinců, které začátkem 90. let přilákala Praha coby nová „Paříž". Přeneste se do časů, kdy bylo všechno možné.

27.
1.
18:00 hodin
Rezervace
Mo/Fo Cat Clarion - regional blues

Trio zpívajícího kytaristy M.S. Mo/Fo Cat Clarion předvedlo skvělý autorský blok, který by byl silným bodem každého festivalu, a to ne jen v Čechách..
Andrzej Matysik,
Czech Blues Challenge 2019

Evropský a velmi moderní přístup k blues, který se neptá a na okamžik neváhá využít tradičních prvků, jazzu, nebo dokonce progresivního rocku v propracovaných skladbách co do délky a kompozice, které zdobí pauzy, předěly a další změny tonality, kdy překvapí a přimějí poslucače, aby si je žádali znovu a více. Trio, jež má sakramentský potenciál, který uvážlivě využívá. Že by budoucnost evropského blues přicházela také z východní části kontinentu?
Fred Delforge,
francouzský magazín Le Zicazine

Zvláštní album, tajemné, přitažlivé. Počínaje jménem interpreta, přes název desky, obal, až po obsah samotný. Originální hudba, sedm skladeb, do kterých je možno se vnořit a poddat se jejich atmosféře. Těžko ji zařadit, definovat, protože nic není až do samého konce zřejmé.
Blues přechází v rhytm'n'blues, dostává podobu swamp blues nebo vstupuje na území rocku a dále do oblasti progrese..
Ryszard Gloger,
polský magazín Twòj Blues

Kytara, zpěv- Miloš Svoboda
Basa - Jana Svobodová
Bubny - Jan Horváth

 

29.
1.
20:00 hodin
Rezervace
Pavel Novotný - Literární večer

Pavel Novotný (*1976) básník, překladatel, germanista, pedagog, působí na Katedře německého jazyka při TUL. Je autorem řady básnických sbírek, například „Tramvestie“, „Zevnitř“ nebo „Zápisky z garsonky“ (Magnesia Litera 2021); společně s Helenou Skalickou napsal prózu „A to si pak můžeš řikat, co chceš“. Sbírku „Tramvestie“ zpracoval též jako libreto pro stejnojmennou operu Petra Wajsara (Nová scéna ND, 2019). Vytvořil řadu radiofonických kompozic pro ČRo3 Vltava. Přeložil např. básnický cyklus „Zánik Titaniku“ Hanse Magnuse Enzensbergera, společně s Nikolou Mizerovou též Enzensbergerovo „Mauzoleum. Sedmatřicet balad z dějin pokroku“ nebo antologii legendární „Wiener Gruppe“. Jako literární vědec se zabývá literární koláží a montáží, dále problematikou tzv. akustické literatury a experimentální rozhlasové hry. Více k autorovi na www.pavelnovotny.net.

9.
2.
18:00 hodin
Rezervace
Eyal Lovett trio / Izrael

Cestuje se svým triem po Německu, Dánsku, Polsku a Izraeli. My máme možnost ho vidět a slyšet při jediné zastávce v České Republice, a to u nás v klubu. Eyal Lovett je izraelský jazzový klavírista a skladatel, který v současné době žije v Berlíně. Lovett byl vybrán jako „umělec roku“ za rok 2017 v jazzovém berlínském prostředí. V červnu 2018 Eyal Lovett trio získalo 1. Místo na mezinárodní soutěži JazzWings ve Varšavě. Eyal studoval v New Yorku s takovými renomovanými hudebníky jako Sam Yahel, Ari Hoening apod. je oceněný absolvent prestižního společného programu Nové školy pro jazz a současnou hudbu na Izraelské konzervatoři. Pokračoval ve studiu na Nové škole v New Yorku, kde získal stipendia za vynikající výkon. Eyalovo poslední album v roce 2018 bylo nahráno jako živá nahrávka v Lipském Horns Erben za dobrovodu kytaristy Erana Har Evena.

Předprodej vstupenek v  U bílýho černocha

https://www.eyallovett.com/

17.
2.
20:00 hodin
Rezervace
Zlámal Horváth Braun

Free jazz
Pavel Zlámal - saxofon
Jan Horváth - bubny
Tom Braun - kytara

Hudba

24.
2.
20:00 hodin
Rezervace
B/Y Organism

V pouhých 20 letech je Daniel Bulatkin již jednou z vůdčích osobností mladé jazzové generace v České republice, který navzdory svému věku již spolupracuje se světovou jazzovou špičkou (Ulf Wakenius, Gary Husband, Gergo Borlai, Tineke Postma, Justin Faulkner…). Kirill Yakovlev je multižánrový kytarista a skladatel (u nás dobře známý ze svého projektu CIRILIC), který má na svém kontě již dvě úspěšná alba. Toto duo spolupracuje s vysoce vytíženými evropskými bubeníky/sidemany Utsim Zimringem a Petrem Nohavicou. 

Organism usiluje o vytvoření nezapomenutelných hudebních textur a silných rytmů za použitím klavíru i varhan; kytary, duduku i balalajky; bicích, perkusí i elektroniky. Inspirováni world music, americanou, ambientem a bluesovou a jazzovou tradicí, Organism představuje novou syntézu žánrů a zvuků ve formátu varhanního tria. Jejich debutové album "The New Beginning" vyšlo v červenci 2020 pod hlavičkou prestižního rakouského vydavatelství Alessa Records a představuje celkem 11 autorských skladeb tvůrčí dvojice.

DANIEL BULATKIN – organ, piano & synth

KIRILL YAKOVLEV – kytara, balalajka & duduk

UTSI ZIMRING / PETR NOHAVICA – bicí & perkuse

3.
3.
20:00 hodin
Rezervace
ONDŘEJ ŠTVERÁČEK VERY SPECIAL QUARTET

Mezinárodní quartet jednoho z nejvýraznějších saxofonistů české jazzové scény Ondřeje Štveráčka zahraje v rámci svého jarního turné se slovenským klavírním virtuózem Klaudiusem Kováčem, geniálním slovenským bubeníkem (který hraje na bicí od svých dvou let) Davidem Hodekem a českou kontrabasovou hvězdou Tomášem Barošem.

Saxofonista Ondřej Štveráček patří už více než dvě dekády k nejvýraznějším postavám nastupující jazzové generace v Česku. Je kmenovým hráčem orchestru Gustava Broma, Bigbandu Matuše Jakabčice a vedle aktivit sidemana však pilně rozvíjí svůj vlastní systém hry na saxofon nepřehlédnutelně inspirovaný jazzovou tradicí. Coltranův koncept tzv. Sheets of Sound prosakuje Štveráčkovým frázováním a jeho tónový témbr se bez pochyby inspiruje u stejného zdroje. Ondřej Štveráček má s jazzovou legendou společné i dokonale zvládnuté jazzové řemeslo, nepřekvapí ho jakékoliv, byť i krkolomně uspěchané tempo, vypořádá se s libovolně komplikovanou harmonií či metrem. Ostatně kdo by mohl komukoliv vyčítat, že se učí od jedné z nejvýraznějších postav historie jazzu? V posledních letech se ovšem ve Štveráčkově hře neodbytně dere na povrch jeho vlastní hudebnická osobnost, z čehož těží jak on sám, tak jeho posluchači. S vlastní kapelou nahrál už dvě alba a obráží všechny důležité jazzové destinace střední Evropy. Jak debutové What´s Outside, ověnčené nominací na cenu Anděl, tak předloňské The Form, sesbíraly pochvaly od kritiků i zaslouženou pozornost ze strany posluchačů. Jazz Fest Brno, 2015

Proti rozšířené tuzemské verzi umírněné a snad i trochu zasněné kompoziční a zvukové „škole“ proslulého mnichovské vydavatelství ECM přináší skutečnou explozi energie a vzrušení. Nade vším se vznáší bouřlivácký ideál Johna Coltranea, avšak Štveráček vyjmenovává mezi těmi, kdo na něj zapůsobili, téměř sedm řádek tvůrčích osobností – od swingu až k dnešnímu jazzu. A na jeho hře je to také slyšet.“ Lubomír Dorůžka, hudební publicista, 2010

DAVID HODEK
David Hodek, jeden z popredných Slovenských bubeníkov a hudobných producentov pôsobiaci vo svete. V roku 2010 dostal ocenenie “Talent of the Year” od Austrian Music Office, ktoré mu odovzdali v legendárnom klube Porgy & Bess vo Viedni. Neskôr sa stal firemným hráčom Zildjian, ako jeden z najmladších v histórii tejto svetoznámej firmy. Spolupracoval s ľudmi ako George Cables, Dayna Stephens, Keyon Harrold, Myron Walden, Soweto Kinch, Eric Lewis, Will Vinson, Vincent Herring, Essiet Okon Essiet, Reggie Washington, Benito Gonzalez, Reuben James, Tom Ford a mnoho iných. Pôsobí na vyše 60 albumoch a hrá v rôznych svetových formáciach. Od roku 2019 je stálym členom kapely Soweto Kinch trio.

Klaudius Kováč

Získal ocenenie v kategórii jazzová hudba so skupinou Bashavel Radio Head Awards (2017) či ocenenie Ladislava Martoníka jazzman roka 2014. Vyštudoval klavír na konzervatóriu v Žiline a Banskej Bystrici. Účinkoval s hudobníkmi z rôznych kontinentov, krajín a rôznych národností. Spolupracoval s muzikantmi ako Milo Suchomel, Janusz Muniak, Piotr Baron, Lazaro Cruz, Yvona Sanchez, Robert Balzar, Lee Andrewson a Dodo Šošoka. Bol členom skupiny Swing Q saxofonistu Štefana Čemana. V súčasnosti pôsobí vo viacerých hudobných zoskupeniach – Lukáš Oravec Quartet, Radovan Tariška Rádio Band, či Galliano forever.

TOMÁŠ BAROŠ

Tomáš Baroš se narodil 31. srpna 1985 v Teplicích. Patří mezi nejmladší a nejtalentovanější kontrabasisty. Pochází z hudební rodiny, kde se stal jeho tec Julius Baroš, známý trumpetista, velkou hudební a životní inspirací. Od 14 let se řadí do pražské jazzové scény, kde hraje s nejlepšími muzikanty v České republice.

Studoval na pražské hudební akademii obor kontrabas u pana profesora Květoslava Borovičky. V roce 1999 vyhrál první cenu v klasické soutěži v jeho kategorii. V roce 2003 mu byla udělena cena "Jazzman roku" na mezinárodním festivalu Jazz & Blues v Ústí nad Labem v soutěži juniorů. V roce 2004 dostal stipendium na Berklee College of Music v Bostonu. V roce 2012 vyhrál Jazz Prix s kvartetem Miroslava Hloucala.
Od roku 2004 je členem Gustav Brom Big Bandu a CZ-SK Big Bandu Matus Jakabcic.Od roku 2006 hrál s prjektem Idy Kelářové Jazz famelia project a mnohými dalšími jako např.: Ondřej Štveráček Q, Radovan Tariska sextet, Ondřej Krajnak trio. Jako účinkující hrál s hvězdami jako jsou: Alex Sipiagin, Igor Buttman, Benny Golson, Benito Gonzales, Piotr Wojtasik, New York voices, John Betsch, Adam Pieroncik, Harry Sokal, Douglas Sides, Winand Gabor, Dennis Rowland, Karen Edwards, a spolupracoval s: Pavel Wlosok, Pablo Held, Iva Bittová, Ida Kelarová, Ryan Carniaux, David Dorůžka, Uwe Plath, Filip Gondolán, Jure Pukl, Milo Suchomel, KarelRůžička jr. and sn., Emil Vyklický, Matuš Jakabčic, Luboš Šrámek, Klaudius Kováč a dalšími.

19.
3.
20:00 hodin
Rezervace
The Bladderstones - regional blues

Tvrdší věci evokují grunge a blues a jemnější strana je hodně folková s náznaky country. Z podání crossoveru a bluesu, sixtees, pouštního funku a texaského undergroundu je cítit především radost z přítomného okamžiku.

https://www.bladderstones.eu/

25.
3.
20:00 hodin
Rezervace
Všechna práva vyhrazena | 2018